Klantenwerving in Duitsland
Gestructureerde werving van Duitse klanten bevordert uw sales in Duitsland
Nieuwe klanten, ze zijn enorm belangrijk bij de groei van uw bedrijf. Ze zijn nodig om uw bedrijf gezond en levensvatbaar te houden. Hoe werft u deze klanten? En is het denkbaar dat uw nieuwe klanten in Duitsland te vinden zijn? Als u hier vragen over heeft of nieuwsgierig naar bent, lees dan vooral verder.
Een goede voorbereiding
Een goede voorbereiding is het halve werk. Dit geldt zeker voor het generen van leads en werven van klanten. Wij beschrijven onderstaand de twee belangrijkste vragen.
Wat is uw onderscheidend vermogen?
Waarom zou een potentiële klant bij u kopen? Hierbij is het belangrijk om te weten wat vanuit klantperspectief uw onderscheidend vermogen is. Oftewel, wat zijn de Unique Buying Reasons (UBR)? En zijn deze toepasbar op de Duitse markt. Thinking Marketing helpt u bij het vaststellen van uw onderscheidend vermogen.
Wie is de klant?
Bij klantenwerving is het belangrijk om te weten wie uw doelgroep is. Samen brengen wij uw doelgroep in kaart en vatten we deze samen in uw ideale koper(s). Dit wordt ook wel een buyer persona genoemd. Mogelijk is het profiel in de Duitse markt afwijkend t.o.v. de Nederlandse markt.
Bij het opstellen van de buyer persona wordt vooral gekeken naar de factoren die beslissingen in het aankoopproces beïnvloeden. Wat zijn de pijnpunten, waar is de klant mee geholpen? Is hij beslissingsbevoegd of moet hij een leidinggevende nog overtuigen? Waarom neemt hij juist wel of niet een bepaald product of dienst af?
Lead generatie: basis voor klantenwerving
Op basis van de Buyer Persona gaan we verder aan de slag. Waar kunt u deze vinden en hoe kunt u deze klanten het beste benaderen. Hiertoe maken we gebruik van Leadgeneratie.Leadgeneratie vormt de basis voor klantenwerving. Het betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Thinking Marketing zet verschillende manieren in om leads te genereren, zoals:
- Website (seo+sea)
- E-marketing
- Social Media
- Beurzen
- B2B directories
- Pressearbeit
- Netwerken
- Telemarketing
Structurele aanpak klantenwerving
Bij het werven van klanten gaat Thinking Marketing gestructureerd te werk. Lukraak wat leads bellen of mailen zal immers niet het gewenste resultaat opleveren. Daarom wordt een duidelijk en concreet plan van aanpak opgesteld. Dit biedt houvast en geeft richting. Dit is noodzakelijk om resultaten te kunnen behalen als het gaat om klantenwerving.
Waarom klantenwerving uitbesteden?
Thinking Marketing heeft specifieke kennis van de Duitse markt om u bij het werven van klanten te ondersteunen. Hierbij maakt Thinking Marketing onder anderen gebruik van het eigen netwerk.
Mocht u vervolgens de Duitse markt op gaan dan kunnen wij dit ondersteunen met diverse verkoop bevorderende Marketing & Communicatie-activiteiten. Tevens is het mogelijk om gebruik te maken van ons netwerk van sales professionals. Bijvoorbeeld in geval van ondersteuning ter plaatse, of een specifieke vraagstelling.
Zoekt u nieuwe Duitse klanten?
Kunt u hulp gebruiken bij de werving van klanten in Duitsland? Wilt u uw verkoop in Duitsland bevorderen? Maak dan een vrijblijvende afspraak voor een intakegesprek. Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-13474902.