Gestructureerde werving van Duitse klanten bevordert uw sales in Duitsland

Nieuwe klanten, ze zijn enorm belangrijk bij de groei van uw bedrijf. Ze zijn nodig om uw bedrijf gezond en levensvatbaar te houden. Hoe werft u deze klanten? En is het denkbaar dat uw nieuwe klanten in Duitsland te vinden zijn? Als u hier vragen over heeft of nieuwsgierig naar bent, lees dan vooral verder.

Een goede voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. Dit geldt zeker voor het generen van leads en werven van klanten. Wij beschrijven onderstaand de twee belangrijkste vragen.
Wat is uw onderscheidend vermogen?
Waarom zou een potentiële klant bij u kopen? Hierbij is het belangrijk om te weten wat vanuit klantperspectief uw onderscheidend vermogen is. Oftewel, wat zijn de Unique Buying Reasons (UBR)? En zijn deze toepasbar op de Duitse markt. Thinking Marketing helpt u bij het vaststellen van uw onderscheidend vermogen.

Wie is de klant?
Bij klantenwerving is het belangrijk om te weten wie uw doelgroep is. Samen brengen wij uw doelgroep in kaart en vatten we deze samen in uw ideale koper(s). Dit wordt ook wel een buyer persona genoemd. Mogelijk is het profiel in de Duitse markt afwijkend t.o.v. de Nederlandse markt.

Bij het opstellen van de buyer persona wordt vooral gekeken naar de factoren die beslissingen in het aankoopproces beïnvloeden. Wat zijn de pijnpunten, waar is de klant mee geholpen? Is hij beslissingsbevoegd of moet hij een leidinggevende nog overtuigen? Waarom neemt hij juist wel of niet een bepaald product of dienst af?

Lead generatie: basis voor klantenwerving

Op basis van de Buyer Persona gaan we verder aan de slag. Waar kunt u deze vinden en hoe kunt u deze klanten het beste benaderen. Hiertoe maken we gebruik van Leadgeneratie.Leadgeneratie vormt de basis voor klantenwerving. Het betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Thinking Marketing zet verschillende manieren in om leads te genereren, zoals:

  • Website (seo+sea)
  • E-marketing
  • Social Media
  • Beurzen
  • B2B directories
  • Pressearbeit
  • Netwerken
  • Telemarketing

Structurele aanpak klantenwerving

Bij het werven van klanten gaat Thinking Marketing gestructureerd te werk. Lukraak wat leads bellen of mailen zal immers niet het gewenste resultaat opleveren. Daarom wordt een duidelijk en concreet plan van aanpak opgesteld. Dit biedt houvast en geeft richting. Dit is noodzakelijk om resultaten te kunnen behalen als het gaat om klantenwerving.

Waarom klantenwerving uitbesteden?

Thinking Marketing heeft specifieke kennis van de Duitse markt om u bij het werven van klanten te ondersteunen. Hierbij maakt Thinking Marketing onder anderen gebruik van het eigen netwerk.

Mocht u vervolgens de Duitse markt op gaan dan kunnen wij dit ondersteunen met diverse verkoop bevorderende Marketing & Communicatie-activiteiten. Tevens is het mogelijk om gebruik te maken van ons netwerk van sales professionals. Bijvoorbeeld in geval van ondersteuning ter plaatse, of een specifieke vraagstelling.

Zoekt u nieuwe Duitse klanten?

Kunt u hulp gebruiken bij de werving van klanten in Duitsland? Wilt u uw verkoop in Duitsland bevorderen? Maak dan een vrijblijvende afspraak voor een intakegesprek. Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-13474902.

Leer uw Duitse klant beter begrijpen en vergroot uw succes

U ziet potentieel voor uw business in Duitsland, maar ja die Duitsers hè die zijn toch wel anders dan wij. Hoe pakken we dat nou goed aan? Waar moeten we rekening mee houden?
Komen deze vragen u bekend voor? Meld u dan aan voor de training Meet the Germans.


Wat houdt de training Meet the Germans in?

Tijdens deze training gaan we in op de verschillen en overeenkomsten tussen Nederlanders en Duitsers. Hierbij besteden we onder andere aandacht aan cultuur, zakelijke communicatie en uiteraard marketing. Tijdens deze training leert u de Du´s and Don´ts als het gaat om zaken doen met Duitsers. Damit Sie nicht ins Fettnäpchen treten.

Kies de training die bij u past

De training “Meet the Germans” kan in verschillende vormen/settings worden gegeven.

  1. Vindt u persoonlijke aandacht belangrijk dan is de 1-op-1 training echt iets voor u.
  2. Wilt u graag leren van/met medecursisten dan kiest u voor de Groepstraining. De Groepstraining is een open training waar iedereen op kan inschrijven.
  3. Tenslotte is de Incompany training bij uitstek geschikt voor een groep collega’s of teamleden. Deze training wordt in teamverband en indien gewenst op locatie gegeven.

Voor alle groepstrainingen geldt:

  • Aantal deelnemers: maximaal 5 personen per training
  • Duur: 1 dagdeel van 4 uur
  • Locatie: incompany of trainingsruimte Thinking Marketing te Sittard
  • Beschikbaarheid: op aanvraag

Meet the Germans?

Heeft u de ambitie om met uw product of dienst de grens over te gaan? Of bent u al actief maar wil u uw Duitse klant beter begrijpen, waardoor u uw succes kunt vergroten? Schrijf  u dan in voor deze training via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-13474902.

Meer focus en een beter bedrijfsresultaat


Stel u heeft over een week een afspraak met een klant in München. Het doel is helder, u heeft immers het adres waar de afspraak gepland is. Maar wat als u geen keuze maakt hoe u reist, per vliegtuig, auto of trein en geen route gepland heeft? Dan is de kans groot dat u niet tijdig op uw afspraak komt. Zo werkt het ook met doelstellingen en onduidelijke of ontbrekende strategie.

De (marketing)doelstellingen zijn weliswaar geformuleerd, maar de route waarlangs deze gerealiseerd gaan worden is niet altijd even helder. Nogal eens wordt er te weinig tijd besteed om tot een goede strategie te komen.

Weinig tijd besteden en toch gefocust raken?

Een frisse blik van buiten kan hierbij zeer waardevol zijn. Een marketingstrategiesessie van Thinking Marketing helpt bij het krijgen van focus en het gericht realiseren van de geformuleerde doelstellingen.

Wat houdt de marketingstrategiesessie in?

Gedurende een dagdeel nemen we samen uw bedrijf of organisatie onder de loep en kijken kritisch naar de huidige doelen, ambities en (grensoverschrijdende) marketing aanpak. Oftewel de IST-situatie. Vervolgens bekijken we op een creatieve manier wat anders gedaan moet worden, hoe belemmeringen weggenomen kunnen worden en welke route gevolgd moet worden om de gestelde doelen te bereiken (SOLL-situatie).

Wat levert de marketingstrategiesessie u op?

U krijgt een hernieuwde blik op uw organisatie en doelstellingen. Uw strategie is helder geformuleerd en u weet wat u moet doen om uw doelstellingen te bereiken. Het is voor iedereen duidelijk waar de focus ligt en hoe deze vastgehouden kan worden. Dit alles komt uw bedrijfsresultaat ten goede.

Wilt u ook meer focus en een beter bedrijfsresultaat?

Als u dat wilt voor uw bedrijf neem dan contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. 06-13474902 en we plannen uw marketingstrategiesessie.

Een Duitse uitstraling draag bij aan uw succes

U wilt uw doelgroepen informeren over wat u hen te bieden heeft. Daarvoor zet u diverse middelen en kanalen in.  Websites en social media zijn inmiddels niet meer weg te denken. Ook advertenties, persberichten en folders/brochures zijn nog steeds “gang und gäbe”.  Afbeeldingen en video’s spelen een steeds belangrijkere rol in het medialandschap. De mens is immers visueel ingesteld.

Duits-filter

Benadering van Duitse klanten vraagt een andere aanpak. Thinking Marketing zorgt dat uw marketing communicatiemiddelen qua look & feel passen bij de Duitse markt. Thinking Marketing fungeert als het ware als uw Duits-filter en bekijkt waar nog aanpassingen nodig zijn.

Meer dan vertalen

Een Duitse vertaling van de tekstuele content ligt natuurlijk voor de hand. Echter een vertaling alleen is niet altijd voldoende. Soms is niet alle informatie even relevant voor de Duitse markt.  Soms is er juist aanvullende informatie nodig. Regelmatig  dienen zaken anders geformuleerd te worden (tone of voice), waardoor het beter bij Duitse klanten aanspreekt. Deze aanpassingen leveren ook de nodige aanknopingspunten voor zoekmachineoptimalisatie.

Design en beeldmateriaal voor Duitse uitstraling

Naast de taal kijken we ook naar zaken als design en beeldmateriaal. In het ene geval zijn kleine aanpassingen hier en daar voldoende, in een ander gevallen kan een volledig redesign nodig zijn om de gewenste Duitse uitstraling te bereiken.

Klaar voor die andere Duitse look & feel?

Benieuwd hoe uw marketing communicatiemiddelen scoren op Duitse uitstraling? Wilt u uw website, brochure of advertentie voorzien van een Duitse look & feel? Neem dan vrijblijvend contact op voor een adviesgesprek met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. 06-13474902

Thinking Marketing biedt u hands-on marketingondersteuning, zorgt ervoor dat u uw doelgroepen bereikt en helpt u bij het vinden en werven van (Duitse) klanten. Samen laten wij uw business groeien, zowel op de Nederlandse als de Duitse markt.

Meer artikelen...

Volg mij

Blijf via mijn social media kanalen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Contact

Thinking Marketing
Bjorn Bos
06 13 47 49 02
bjorn@thinkingmarketing.nl

Bezoekadres
Bergerweg 170
6135 KD Sittard


Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Meer informatie